Slaap in je sportkledij! Wablieft?

We hebben altijd tijd te kort. laat dat je niet tegenhouden om sportief te zijn. Hieronder 4 super tips om tijd te besparen en toch te kunnen sporten.








Leg je sportgerief op ooghoogte.
In de winkels doen ze dat ook. Ze leggen producten op je ooghoogte waarvan ze willen dat je ze koopt. Doe dat in je eigen huis zo ook met sportspullen. Bij mij liggen ze in de garage, maar zo op een plek waar ik elke dag voorbij kom als ik de auto instap. Ze liggen naast de dranken (flessen water, fruitsap, melk, ...) Elke keer ik een fles melk ga nemen zie ik ze liggen. Ik sta daar ook steeds om de was op te hangen. Dus al die honderden keren dat ik de was ophang zie ik mijn sportkledij liggen en besef ik: de was ophangen is ook sport.


Sport terwijl je kinderen sporten
Horden mama's en papa's wanen zich een weg samen met hun kinderen tot de omkleedhokjes. Met veel geklaag worden de kinderen in zwemoutfit gezet. Nog een snelle kus, hier en daar wat tranen wegvegen en hopla, de ouders kunnen de cafetaria in. Euh nee! Kinderen sporten = wij sporten. Waarom niet? Je moet geen saai gesprek aanknopen met ouders die je niet kent. Je spaart de kost uit van een drankje en vooral je spaart de kcal uit van die frisse pint én je doet aan multitasken. Er zijn kleedkamers, of je bent al in sportoutfit, er is zeker en vast een route in de buurt die je kan verkennen. Een klein uurtje lopen, wandelen, maakt niet uit hoever. Je komt lekker bezweet terug, iedereen die je aanstaart. Maar dat doen ze omdat ze eigenlijk jaloers zijn. Zij hebben namelijk wel die frisse pint gedronken en voelen zich nu schuldig en proberen dat op jou uit te werken. Niet dus. Jij hebt gesport, je kinderen ook, samen naar huis, douchen en hopla, klaar.



Sport met ongewassen haar.
Ga sporten met je ongewassen haar, je moet nadien toch nog douchen. Ideaal dus om op een zweterige en vettige haardag te sporten. Ondertussen hoef je ook met niemand sociaal te zijn, want ze mijden je toch. Ideaal om even te focussen op jezelf en geen rekening te moeten houden met anderen. Ook denk je tijds het sporten niet ‘pas op, mijn haar’ als je zo net pas van de kapper komt. Je douchesessie na het sporten is op deze manier extra nuttig!


Slaap in je sportkledij.

Als je houdt van ‘s morgens vroeg sporten, ga dan ‘s avonds slapen in je sportkledij. Zo gemakkelijk. Zeker in de winter. Slaap met je thermisch ondergoed. Het is dan al lekker opgewarmd en je hebt niet dat gevoel van: ik wil niet uit mijn bed. Laat me slapen. Fris als een hoentje en helemaal warm spring je je bed uit om te gaan sporten.

Reacties