Nee, dat kan niet waar zijn!

Ik ga een marathon lopen. Wacht. Opnieuw.
IK GA EEN MARATHON LOPEN !!!!!!!!!!!!!!!!
Laat me even roepen, tieren en gillen want ik geloof het zelf nog niet. 

Ik fietste vroeger tegen mijn zin naar school met mijn zus. Je kreeg me niet in een sportclub en ook voor recreatief joggen was ik niet te vinden en nu train ik voor een marathon. Really? Vorig jaar schreef ik een jaarlang aan het boek 'Wat is jouw excuus' . Dat boek bevat al mijn excuses en uitvluchten die ik zocht om niet te sporten. Ik had er een zwaar jaar opzitten om te leren wat beweging met je lijf doet. Na de boeklancering in februari van dit jaar voelde ik dat ik naar de volgende stap kon. Een nieuwe versie van mezelf. Greet 2.0. Nu ben ik er klaar voor om het te delen. 
Ik ga 42 km lopen. 

Ik ben niet de eerste en zeker ook niet de laatste die een marathon zal lopen en de bedenkingen loeren al om de hoek. 
"Je gaat dat toch niet echt doen?"
"Ben je zeker dat je dat kan?"
"Jij loopt toch de helft en Max de andere helft bedoel je?"
"Er sterven jaarlijks mensen die ongetraind zoiets doen, dat weet je toch?"

Er zijn zeker ook positieve reacties op mijn nieuwe doel:
"Amai, straf, succes"
"Tof, en waar ga je dat doen?"
"Hoe lang is dat weeral, een marathon?"

Als je zelf geen hardloper bent, kan je bij de 42 km niet echt iets voorstellen. Ik kon dat ook niet. Ik kon tot voor 3 maanden niet inschatten hoe lang je over 42 km doet. Wat is een goede tijd? Hoe bereid je je daarop voor? Kan dat eigenlijk wel voor iemand van mijn gewicht, lengte en fitheidsniveau? Moet ik ook mijn eetgewoontes aanpassen? Zeg niet dat ik moet stoppen met gin-tonic drinken, want dat doe ik niet. Etc.etc.

Maar laat dit les 2 zijn die ik leerde in het laatste jaar: luister naar jezelf. 
(nvdr: les 1 is: de was wacht wel)
Ik heb geleerd mezelf uit te dagen en mijn eigen pad te volgen. Wel, mijn pad leidt me nu naar de marathon. Volg je mijn hobbelig parcours mee? Ik denk dat dat mij steun geeft en ik probeer ondertussen te luisteren naar jouw zoektocht. 
2016 was het jaar om mijn excuses opzij te zetten.
2017 wordt HET JAAR VAN DE MARATHON. 

#hetjaarvandemarathon


Liefs,
Greet

Reacties