Een marathon loop je maar in 1 stad

Als ik een marathon zou lopen, dan zou dat maar in één stad zijn. 

NEW YORK baby!


En zo zal het zijn. Als ik iets doe, doe ik het goed. New York 5 november 2017. D-day. Nu we een datum hebben, is er ook een trainingsschema. En Max (nvdr Max Icardi) zou Max niet zijn als hij daar geen eigenzinnig trainingsschema voor geschreven zou hebben. Later daar meer over. 

De TCSNewYorkcitymarathon is ongetwijfeld de meest bekende marathon. Het voelt voor mij als de marathon onder de marathons. Het is ook tegelijkertijd mijn eerste echte verre reis. Klinkt dat zielig? Ik ben nog nooit in de USA geweest, nog nooit zo lang gevlogen, ik ken niks van jetlags en het vliegensvlugge ritme van een wereldstad als New York. Dus daar moet ik me ook al even op voorbereiden. Zo'n prachtige stad maar ik weet niet of ik er van kan genieten. 42km lang ga ik aan sightseeing doen dus ik heb wel elke hoek en kant bijna gezien. De hoe en wat en waar begint bijna vorm te krijgen en daarmee beginnen de zenuwen ook wel te groeien. Vanaf nu heb ik nog 6 maanden de tijd om geconcentreerd voor te bereiden op alle vlak, niet alleen op fysiek vlak. Op dit moment zegt mijn hoofd dat ik de 21km haal, maar alles daarboven niet. Nu is het aan mezelf, mijn lieve coach, kinesitherapeut en gezin om alles in zijn plooi te laten vallen. 

6 maanden, dat zijn ongeveer 180 dagen, ik-weet-niet hoeveel uren om mijn hoofd, hart en lijf gefocust te krijgen. Gaat dat wel lukken?

Liefs, Greet



Reacties