de top 3 sporten van mijn kinderen

1. PAARDRIJDEN
Mijn dochter van 5 zit absoluut in ‘de paardenfase’. Ik vind het heerlijk om dat te zien evolueren. Ze leert over gedrag van dieren, over haar eigen uitstraling naar dieren toe. Ze leert iets volhouden en  aandacht te 'verdienen'. Ze overwint haar angsten en is trots op zichzelf. Heel af en toe mag ze een wandeling doen van ons met een pony. 10 euro om een uurtje met een pony op stap te gaan.  Zij moet de pony borstelen, ze mag erop rijden terwijl wij (lees:manlief) de pony vasthouden. Ze moet hem mee terug in de stal zetten. Een hele ervaring waar ze telkens pompaf van is. 

2 .zwemmen
Zwemmen is niet hun keuze van favoriete sport. Alleszins de zwemles is niet favoriet. Plezier gaan maken op de schuifaf en gekke dingen doen, dat wel. Maar zwemles? nee, niet echt een winnaar. Maar! het is belangrijk en ze overwinnen angst van water. Enkel zoonlief heeft plaats in de zwemles momenteel. Het lukt, niet al te snel, maar hij komt er wel. Het is alleszins een 'nuttige sport' en noodzakelijk. 
2. JUDO
Judo moet ik op deze lijst zetten van mijn zoon. Zoonlief vond het heerlijk om te mogen duwen en trekken. Het is een individuele sport, maar je leert ook samenwerken, luisteren en respect tonen. Het hangt altijd wat af van de lesgever en plaats, maar in het algemeen is het wel een leuke sport voor kinderen.

Reacties