Thijs

Thijs.
Zijn kapsel heeft een lange tijd iets weggehad van een eerste communicant. Maar dat doet er nu niet toe.

Thijs belt me. Eerst vraagt ie hoe het met mij gaat. En voor een poos lijkt de conversatie alleen daarover te gaan. Was dat zijn reden om te bellen? Na een tijd komt hij toch tot de vraag over de sportworkshop die hij moet geven. Hoe lang moet de workshop duren? Wat voor publiek is het? Zijn het mensen die al iets met sport te maken hebben? Moet ik materiaal meenemen? We lossen het allemaal netjes op aan de telefoon en ik ben weer blij. Want als Thijs een workshop geeft, krijgen we altijd goede commentaar achteraf. Zijn rustig voorkomen stelt mensen op hun gemak. En als hij goed op dreef is, steekt ie er hier en daar een droge mop tussen. En dat maakt je glimlachen.
Nadat ons gesprek afgerond is en ik ingelegd heb, moet ik glimlachen. Want dat doet Thijs met je.

www.thijsghekiere.com 

Reacties