Zelfmassage


Ik kreeg een aantal weken geleden iets nieuws opgestuurd. Het is een zwarte rol van iets rubberachtigs gemaakt. Er zit een gat in. Het voelt erg licht aan. Bij de rol zit een foldertje en een cd'tje met uitleg. Maar ik pak er toch mijn man bij om het voor me uit te leggen.
Het is een ding voor zelf-massage. Dat klinkt bedreigend. Zeker omdat ik altijd een massage krijg van manlief. Ik kan al een band vervangen, ik weet de elektriciteitskast staan, als ik nu ook nog mezelf moet masseren, heb ik helemaal geen man meer nodig. Maar dat denk ik maar best in mezelf.
Het is een hulpmiddeltje - klinkt kinky- om zelf de spanning van je rug te halen, je benen, je billen, ... Erop liggen en klaar. Ok, dat moet getest worden. 
Ik schuif het ding onder mijn rug zoals netjes op de flyer wordt aangegeven en rol rustig heen en weer. Ik voel pijn op bepaalde plaatsen en merk dat het duwen op die plaats wel een soort verlichting geeft. Zoiets als drukpuntenmassage. Het voelt prettig en de rol is plots niet zo afschrikwekkend meer. Ik ben er een half uurtje mee bezig en voel me meer ontspannen. Ik voel mijn onderrug minder duwen en ook mijn heupen zijn precies wat losser. Erop zitten, helpt ook goed voor mijn bilspieren. Ik val niet achterover van 'het talent' van dit ding, maar ik moet eerlijk zijn dat het me wel heeft geholpen om zelf een ontspannende massage te doen. Manlief glimlacht. Ik zie hem de taak van masseur van zijn lijstje schrappen.



www.blackroll.com


Reacties