Fietsen in de regen

Het regent. Niet zomaar een beetje, maar echt dikke druppels die met lawaai neerkomen. We hebben afgesproken om te gaan fietsen, een veldtoertocht. Ik leer nu bij dat een veldtoertocht eigenlijk een mountainbiketocht is doorheen bossen, maar dat ze het niet mountainbiketocht mogen noemen als er niet zoveel % van de weg onverhard is. Bon, we gaan dus veldtoertochtrijden. Een nieuw vriendenkoppel gaat mee. Zij spreekt Italiaans, geen Nederlands. Hij spreekt Italiaans, geen Nederlands. Gevaar betekent dus pericolo, leg ik nog even uit voor de zekerheid. We zitten op de fiets en het regent. Hard. De modder spat tegen mijn dunne fietsbroek. Ik zie bijna niks voor me. Zij is erg aan het puffen en brabbelt Italiaanse scheldwoorden. 2 uur later komen we terug aan. Moe, doorweekt maar zij weten nu ook wat het woord 'voldaan' betekent. Een Leffe gaat er vlotjes in en we lachen met alle bemodderde gezichten die we zien. Een zondagvoormiddag weer sportief doorgebracht, check!

Veldtoertochten in België op: www.cycling.be
Geen idee hoe te beginnen met fietsen? Maarten helpt je graag. www.mtbcoach.be of
Start to MTB van Bloso

Foto van www.trailreflections.com 

Reacties